Pages

Pages - Menu

8 Kasım 2015 Pazar

E-okula kolay resim yükleme (detaylı anlatım)

Bildiğiniz üzere e-okuldaki pek çok öğrenci resmi evlere şenlik. Kimi resimlerde öğrenci boydan çekilmiş, kimisinde belden yukarısı var, kimisinde vesikalık tarzı ama hiç biri amaca uygun değil. Öğrencinin resmi net bir şekilde görünmüyor. Öğrenciyi tanımıyorsanız bir de "acaba bu kim ki?" diye kafa yoruyorsunuz. Fotoğraf kalitesi o kadar kötü ki... Tabi bunda mebin koyduğu kriterler de önemli bir sebep. Çünkü e-okul fotoğraf standartları 35 x 45 mm (133 x 171 pixel) boyutlarında ve Jpeg formatında olmalı.
Bu yazımda size farklı farklı programlarla uğraşmadan, kafanız ağrımadan, en kolay yoldan e-okula resim yüklemenin yolunu anlatacağım. Hem de vesikalık gibi sadece baş kısmının olduğu ve net resimler. Ben bir derste 2 sınıfın resmini çektim ve e-okula aktardım. O kadar pratik yani...

Size lazım olan şeyler:

  1. Fotoğraf çekebilen bir cep telefonu
  2. Robores pogramı (2 mb civarı ve kurulum gerektirmiyor)
Programı indirmek için tıklayınız.

Gelelim uygulamamıza:

1. Cep telefonunuzla sınıf sınıf ve sırayla öğrencilerin vesikalık şeklinde yakından resimlerini çekin.

2. Resimleri bilgisayara aktarın. Sınıf sınıf klasör oluşturup klasörlere atarsanız güzel olur. Çekerken telefonu dik tutarak resimleri çekmişseniz klasördeki resimlerin tümünü seçip sağ tıklayın ve "Saat yönünde döndür"e basın. Biz resimleri dik çektiğimiz için bilgisayar yan algılıyor. Biz de bu şekilde resimleri dikleştirmiş oluyoruz. Bunu yapmazsak programda yüz tanıma özelliği çalışmıyor.

3. Robores programını açın.
Sol üstten "resim dosyalarını aç"a tıklayın ve klasördeki öğrenci resimlerini tümünü seçerek açın.
Program tüm öğrenci resimlerini e-okula uygun boyutlarda yüz tanıma özelliğini kullanarak ayarlar. Beğenmediğiniz yerlerde resim boyutuna müdahale edebilirsiniz.

4. Küçük resimleri kaydet butonuna tıklayın. Resimlerin olduğu klasöre kaydeder.

5. Resimleri e-okula yükleyin. Bu kadar basit.

Ben bu şekilde yaptım ve çok kısa sürede tüm resimleri hallettim. Hiç bir problemle de karşılaşmadım. Umarım sizde de işe yarar.

Takıldığınız veya anlamadığınız yerde sorabilirsiniz. Hadi kolay gelsin...


1 yorum:

  1. Bu uygulamayı e mesem için 394x512 şeklinde ekleme yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil